loading...
www.hanistar.ir
کافه سئو بازدید : 39 یکشنبه 28 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

در این مقاله به داستان هایی راجع به خوراکی پرطرفدار کودکان و جوانان  ، نوتلا خواهیم پرداخت. امید است از خواندن این مطالب لذت ببرید. شما هم اگر از علاقه مندان خوردن نوتلا هستید، میتوانید از اینجا بخرید.

در این مطلب یاد میگیریم :

1-نوتلا چیست؟

2-تاریخچه کرم شکلات فندقی محبوب نوتلا

3-نخستین شکلات صبحانه 

4-اهمیت جهانی نوتلا و قیمت نوتلا

5-دانستنی هایی در باب نوتلا و قیمت نوتلا

6-قیمت نوتلا در سایت آمازون

7-قیمت نوتلا در ایران

8-قیمت شکلات صبحانه نوتلا

 

نوتلا چیست؟

 

 نوتلا شکلاتی محبوب و معروف ساخته شرکت محصولات غذایی واقع در ایتالیا به نام فرو می باشد.شکلات صبحانه نوتلا برای اولین بار در سال ۱۹۶۴ وارد عرصه رقابتی صنعت شکلات و شیرینی جات شد و قیمت نوتلا در این سال ها بسیار متغیر بود.کمپانی ایتالیایی، در واقع در کار تولید نان و شیرینی و نیز شکلات های تلخ و تخته ای بود که در ادامه صنعت خود را به ترکیب شکلات و فندق و پایه‌گذاری نخستین زمینه‌های پدیداری شکلات صبحانه نوتلا اختصاص داد.

معرفی نوتلا در هانی استار

در آن زمان نوتلا نه به عنوان یک محصول مستقل، بلکه به عنوان دستور یک کرم شکلاتی مورد استفاده در محصولی دیگر از کمپانی فِرِرو معرفی شده بود. امروزه نوتلا و قیمت نوتلا از بحث های داغ دنیای شکلات ها و شکلات دوستان است. قیمت نوتلا چندان برای شیفتگان و عاشقانش اهمیتی ندارد زیرا طعم بی نظیر، منحصر به فرد و به یاد ماندنی این شکلات، قیمت نوتلا را تحت الشعاع قرار می دهد.

 

تاریخچه  کرم شکلاتی فندقی محبوب نوتلا

 

در اصل، نوتلا یک راه حل هوشمندانه برای یک مشکل دشوار بود: کمبود منابع کاکائو به دنبال جنگ جهانی دوم.

پیترو فررو، تهیه کننده شیرینی پیمونت در ایتالیا، به طرز مبتکرانه یک خمیر شیرین تهیه شده از فندق، شکر و فقط کمی از کاکائوی نادر ایجاد کرد. او آن را به یک شکلات صبحانه تبدیل کرد که می توان آنرا در صبحانه سرو کرد و نام آن را "Giandujot" به نام شخصیت معروف کارناوال محلی در آن زمان گذاشت. در 14 مه 1946 شرکت فررو رسماً تأسیس شد.

 آن طور که منقول است، در سال ۱۹۵۱ کمپانی ایتالیایی شروع به ساخت محصول شکلاتی خمیر مانندی نمود که آن را کرم ویژه نامید. این کرم ویژه در نهایت آن‌قدر ساخته و پرداخته شد تا به نوتلای امروزی تبدیل گشت. قیمت نوتلا در آن زمان متجاوز از چند دلار نبود. در دهه ۱۹۶۰ میلادی، فرزند موسس کمپانی ایتالیایی سازنده نوتلا ،به نام مایکل، برای صادرات گسترده این محصول به سایر نقاط جهان و بلاخص اروپا، نام تجاری نوتلا را به صورت رسمی برای محصول شکلاتی خود انتخاب نمود، قیمت نوتلا در این دوران از قواعد بازرگانی بین المللی مواد غذایی پیروی می کرد و در نهایت متجاوز از ۳۰ دلار نبود.

به ادعای برخی، تاریخچه و جرقه ی اصلی نوتلا به سال 1806 میلادی باز می گردد. این تاریخ، قبل از آغاز جنگ های ناپلئون بناپارت است. در حقیقت ادعا می شود که ایده ی ترکیب شکلات با مغز فندق، متعلق به شخص ناپلئون بناپارت می باشد. (البته در این جا بهتر است گفته شود که ناپلئون بناپارت، نخستین فرد مشهور و چهره ی جهانی بود که به خوشمزگی ترکیب شکلات و فندق پی برد و شاید پیش از او هزاران تن دیگر این ترکیب خوشمزه را کشف کرده بودند!)

در جایی دیگر نیز ماجرا این گونه عنوان شده که پس از محاصره ی قاره ای ناپلئون، در تجارت و اقتصاد فرانسه اختلال ایجاد شد. ارتباط فرانسه در جریان این محاصره با شهر پیدمونت ایتالیا که تولید کننده ی مرغوب ترین شکلات ها  در آن زمان در جهان بود، قطع شد و به همین دلیل شکلات ها کمیاب شدند و قیمت آن ها بسیار گران شد. تنها چاره ای که برای گرانی شکلات در آن زمان اندیشیده شد، ترکیب کردن آن با ماده ای دیگر یعنی فندق بود. پس از این که ترکیب صورت گرفت، در همه جا گسترش یافت و استفاده از این ترکیب به پدیده ای جهانی تبدیل شد.

 

نخستین شکلات صبحانه نوتلا!

 

نخستین تولید رسمی نوتلا در قالب بسته های متوط در سال 1964 تحت عنوان تجاری نوتلا توسط این شرکت تولید شد و با سرعت چشمگیری مشتریان مخصوص خود را پیدا نموده و نزد آن ها محبوبیت پیدا نمود. امروزه نوتلا همان فرمول نخستین خود را حفظ نموده و در ضمن روغن پالم نیز به آن اضافه گشته که حتی باعث ایجاد نگرانی هایی در این زمینه نیز گشته است. قیمت نوتلا با اضافه شدن روغن پالم به این شکلات صبحانه خوشمزه تغییر نمود. جریان این بود که در سال 2013 یکی از نمایندگان فرانسوی دستور داد که مالیات حمل روغن پالم افزایش یابد که این موضوع تاثیر ویژه ای بر افزایش قیمت نوتلا گذاشت، زیرا مالیات حمل روغن پالم تقریبا به چهار برابر میزان پیشین خود افزایش پیدا نمود! این جریان که به قانون نوتلا در شبکه های اجتماعی و رسانه ها معروف شد، باعث بروز افزایش هایی در قیمت نوتلا گردید.

 

اهمیت جهانی نوتلا و قیمت نوتلا

 

کرم شکلات فندقی نوتلا در بسیاری از کشورهای جهان به عنوان صبحانه و عصرانه مصرف می گردد. نوتلا و قمیت نوتلا در کشور ما نیز موضوع مطرحی میان علاقه مندان است. محصول نوتلا، محصولی است که تولید آن از شهر کوچک آلبا در ایتالیا آغاز شد و اینک میهمان دائمی و همیشگی میز صبحانه ی افراد بسیاری در سراسر جهان می باشد.

قیمت نوتلا در هانی استار

این کرم شکلات فندقی محبوب و حوش مزه در حال حاضر هر ساله به میزان 365000000 کیلوگرم در جهان مصرف می شود. محصول کرم شکلات فندقی نوتلا هم اینک در بازار های 160 کشور جهان به فروش می رسد.

تیم تولیدی فِرِرو به خاطر ارائه ی نوتلا و قیمت نوتلا هر ساله خریدار بیش از یک چهارم محصول فندق کشت شده در جهان است.

 

دانستنی هایی در باب نوتلا و قیمت نوتلا

 

قیمت نوتلا بر اساس مقادیر و بسته بندی آن متفاوت است. خوب است بدانید در هر شیشه ی هفتصد و پنجاه گرمی از نوتلا، تعداد نود و هفت فندق استفاده می شود و برای هر شیشه ی چهارصد گرمی نوتلا، این تعداد برابر با پنجاه و دو عدد فندق می باشد.

در هر صد گرم از کرم شکلات فندقی نوتلا پانصد و چهل و چهار کیلو کالری انرژی وجود دارد. به این ترتیب در ازای پرداخت یک چهارم از قیمت نوتلا در شیشه ی چهارصد گرمی، پانصد و چهل و چهار کیلو کالری انرژی دریافت می کنید.

طبق آمار فروش، به طور میانگین در هر دو و نیم ثانیه در جهان، یک بار قیمت نوتلا پرداخت می شود و یک محصول نوتلا به فروش می رسد.

روز پنجم فوریه ی هر سال، به عنوان روز نوتلا شناخته می شود. قیمت نوتلا که در طول سال پرداخت می شود، بسیار زیاد است زیرا طبق برآورد های انجام شده، با مقدار نوتلایی که در سال فروخته می شود، می توان تمام سطح یک زمین فوتبال را پوشش داد. و اما جالب ترین نکته ای که در مطالب مربوط به نوتلا و قیمت نوتلا می خوانید و می شنوید، این است که اعمال و جنایات هیتلر و اتفاقات ناگوار جنگ جهانی، از مهم ترین عوامل اعتیاد مردم به کرم شکلات فندقی نوتلا بوده است.

طبق اطلاعات علمی و پزشکی منتشر شده در خصوص نوتلا، این کرم شکلات فندقی به همان میزان که در جهان محبوبیت دارد، برای بدن مصرف کنندگان مضر است. دلیل این ضرر، استفاده از مقادیر زیادی پالم، شکر و ماده ی شیمیایی وانیلین دانسته می شود و بخش کمی از آن از شکلات و فندق است. بنابراین اگر به سلامتی خود علاقه مندید، بهتر است در مصرف این کرم شکلاتی خوشمزه حد اعتدال را رعایت کنید.

هانی استار پر از شکلات های پر طرفداره :کیت کت اتوبوسیwink ،کیت کت گلدblush،سس شکلات هرشیزangel

 

قیمت نوتلا در سایت آمازون

 

سایت معتبر، جهانی و مشهور آمازون فروشنده ی کالا ها و تولیدات بسیاری است که سال هاست در زمینه ی فروش کرم شکلات فندقی نوتلا و ارائه ی قیمت نوتلا نیز فعالیت می کند. طبق اطلاعات سایت آمازون در خصوص قیمت نوتلا، یک شیشه ی 8/1 پوندی (750 گرمی) از نوتلا، هفده دلار و نود و نه سنت قیمت زده شده است. قیمت نوتلا در یک پک شش عددی با وزن 10 پوند، برابر با چهل و سه دلار و چهل و هشت سنت قیمت گذاری شده است. بسته بندی ها و شیشه های دیگری نیز برای نوتلا وجود دارد که قیمت نوتلا را از حدود شش دلار به بالا متغیر ساخته است.

 

قیمت نوتلا -هانی استار

قیمت نوتلا در ایران

 

با نگاهی به سایت های عرضه کننده ی نوتلا و قیمت نوتلا در ایران می توان حدود قیمت این محصول را به دست آورد و این محصول را انتخاب نمود. قیمت نوتلا در ایران نیز بسته به سایز شیشه ها و مقدار های آن متفاوت است. قیمت نوتلا در شیشه ی 350 گرمی، در حدود سی و هفت یا سی و هشت هزار تومان قیمت گذاری شده است.

قیمت نوتلا در شیشه ی 750 گرمی تولید کشور آلمان (محصولی که در سایت آمازون حدود هجده دلار قیمت گذاری شده بود) در ایران مابین هشتاد و پنج تا حدود نود هزار تومان تعیین شده است.

قیمت نوتلا در کوچک ترین سایز آن، (شیشه ی سی گرمی) بیست و یک هزار تومان می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ی قیمت نوتلا و انواع آن می توانید با یک جست و جوی ساده در سایت های معتبر فروشنده ی محصولات نوتلا و محصولات مشابه همه ی اطلاعات مربوط به محصول را کسب نمایید.

نمونه های ایرانی کرم شکلات فندقی نیز تولید شده و به شکلی مشابه و با نرخی ارزان تر به فروش می رسد، اما برخی از هواداران پر و پا قرص نوتلا، هیچ محصولی را به آن ترجیح نداده اند.

 

قیمت شکلات صبحانه نوتلا

 

قیمت نوتلا در فروشگاه هانی استار هم اکنون بسته به سایز بسته ها و شیشه های نوتلا متفاوت است. برای اطلاعات دقیق درباره قیمت نوتلا به روز، به صفحه شکلات صبحانه مراجعه فرمایید.

جهت آشنایی با دیگر محصولات هانی استار به صفحات قهوه اسپرسو ، انواع قهوه استارباکس ، پکیج های کادوی ولنتاین و آبنبات مراجعه نمایید.

کافه سئو بازدید : 23 یکشنبه 28 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

در این مقاله به معرفی یکی از جذاب ترین خوراکی های جهان ،شکلات خواهیم پرداخت.امید است این دانستی ها درباره شکلات برای شما جذاب باشد. 

در این مطلب یاد میگیریم :

  • شکلات چگونه ساخته می شود؟
  • خاستگاه و تاریخچه شکلات
  • شکل گیری صنعت شکلات سازی
  • انواع شکلات بر اساس طعم و درصد
  • انواع شکلات براساس مواد افزودنی جانبی
  • شکلات در ایران

 

شکلات چگونه ساخته می شود؟

 

شکلات از پر طرفدار ترین خوراکی ها در سراسر جهان است. انواع و مدل های این خوراکی محبوب قابل شمارش نیست. ماده ی تشکیل دهنده ی شکلات دانه های کاکائو است که فی نفسه بسیار تلخ مزه است. اما شکلات ها عمدتا در ترکیب با مواد دیگر شیرین می شوند. در ادامه ی مطلب به بیان همه چیز درباره ی شکلات خواهیم پرداخت. شکلات - هانی استارماده ی اصلی و الزامی در تهیه ی شکلات، کاکائو است. شکلات در حالت کلی تشکیل شده از کره یا پودر کاکائویی است که  با موادی چون شکر و شیر مخلوط گشته است. این خوراکی که در انواع و مدل های مختلف تولید می شود، جذاب ترین و پر فروش ترین خوراکی در گروه تنقلات در جهان است که به واقع مصرف آن محدودیت سنی ندارد. شکلات هم به صورت انواع جامد، هم به صورت کرم شکلات و هم به صورت مایع شکلات داغ (هات چاکلت) در مقادیر زیادی مصرف می گردد.

خاستگاه و تاریخچه ی شکلات

 

دانه های کاکائو جزء محصولات بومی قابل کشت در نواحی مرکزی و جنوبی قاره ی آمریکا هستند. این دانه های خاص، در حدود پنجاه قرن در این نواحی کشت می شدند. در آنچه که از سفالینه های باستانی منطقه ی اکوادور یافت شده، نشانه هایی از کاربرد کاکائو به صورت غذا، نوشیدنی و دارو دیده شده است. همچنین در منطقه ی هندوراس نیز از حدود سه هزار سال پیش کاکائو وجود داشته و به عنوان یک خوراکی از آن استفاده می شده است. اما نکته ی جالب کاربرد کاکائو در آمریکای مرکزی به عنوان پول است! کاکائو در این ناحیه کالایی لوکس و ارزش مند بوده و به همین علت در برخی از شواهد و قراین کاربرد آن به جای پول و نقدینگی دیده شده است.  شکلات - هانی استارفاتحان اهل اسپانیا که به آمریکا رفته بودند، نمونه هایی از کاکائو را با خود نزد امپراطور اسپانیا و ملکه ی او آورند و به این ترتیب کاکائو به اروپا راه پیدا کرد و در مدت زمان کمی تبدیل به بخشی از خوراک مردم این منطقه شد. البته تا مدت ها به عنوان یک خوراک لوکس و گران قیمت شناخته می شد که تنها ثروتمندان توان خرید و مصرف آن را داشتند.

 

شکل گیری صنعت شکلات سازی

 

اولین کسی که توانست امتیاز تولید چاکلت را در اروپا به دست آورد، فردی به نام والتر چارجمن بود. این موضوع به سال 1729 میلادی باز می گردد. حدود یک قرن بعد از او و در سال 1828 میلادی، هلندی ها توانستند روشی را برای گرفتن چربی از دانه های کاکائو بیابند و کره ی کاکائو را تولید نمایند و از آنچه از دانه های کاکائو به صورت خشک و بی چربی باقی می ماند، پودر کاکائو را بسازند. همچنین آنان از طریق قلیایی کردن کاکائو توانستند از شدت تلخی آن بکاهند. این محصولات خوراکی هنوز با آنچه امروز تحت عنوان شکلات می شناسیم فرق بسیاری دارد. اولین کسی که این خوراکی محبوب را به شکلی نزدیک به آنچه امروز می بینیم تولید کرد، فردی به نام جوزف فرای بود. ابداع او در سال 1847 میلادی اتفاق افتاد. اما پیشرفت هایی که در جهان مدرن در زمینه ی تولید و عرضه ی انواع چاکلت می بینیم، بیشتر به جنگ جهانی اول مربوط می شود. علت این امر، استفاده از این خوراکی به عنوان ماده ی خوراکی کم حجم و انرژی بخش برای سربازان بود. همین سربازان بودند که پس از جنگ تبدیل به مبلغانی برای این محصول شدند و به همین دلیل تقاضا و عرضه ی این محصول بیش از پیش تبدیل به امری جهانی شد تا جایی که امروزه حتی شاهد ایجاد موزه ی چاکلت در برخی از کشور ها از جمله مکزیک، آلمان، بلژیک، کره جنوبی و کانادا هستیم. موزه ی نستله که معروف ترین موزه ی شکلات جهان است، در کشور مکزیک قرار دارد.

 

انواع چاکلت بر اساس طعم و درصد

 

دسته بندی شکلات دارای چند معیار است و باید دید چه معیاری در تشخیص انواع آن مطرح می باشد. اگر آنچه معیار مهم در دسته بندی و شناسایی محصول است، مربوط به درصد کاکائوی به کار رفته در آن باشد، انواع چاکلت به صورت ده درصد تا نود و نه درصد دسته بندی می شود. شکلات ده درصد که کم ترین میزان کاکائو را دارد، به رنگ سفید است و از آن به عنوان شکلات سفید نیز یاد می شود. انواع دیگر این خوراکی با درصد های گوناگون دیگری تولید می شوند. هرچه درصد کاکائوی به کار رفته در ترکیبات شکلات بالاتر رود، طعم آن بیشتر به تلخی نزدیک خواهد شد. تا آن جا که به شکلات 99 درصد یا دارک چاکلت می رسیم که طرفداران خاص خود را دارد. لازم به ذکر است این نوع، مرغوب ترین و پر خاصیت ترین نوع از این خوراکی می باشد که خواص بیشتری از کاکائو را به بدن شما انتقال می دهد. از جمله آنتی اکسیدان های فراوانی که با خوردن آن ها به بدن شما راه می یابد، هم مانع گسترش رادیکال های آزاد می شود و هم از پوکی استخوان پیشگیری می کند. اما از آن ها به عنوان خوراکی برای گربه، سگ و اسب استفاده نکنید زیرا در بدن آن ها ایجاد سم می نماید. علاوه بر کاکائو و شیر و شکر، معمولا از اسانس های گوناگونی نیز برای متنوع کردن طعم این خوراکی محبوب استفاده می شود. ازجمله اسانس پرتغال، توت فرنگی و نعنا که از رایج ترین طعم های اضافه شده به شکلات ها هستند.

"میتوانید از اینجا شکلات بخرید"


انواع شکلات بر اساس مواد افزودنی جانبی

 

برخی از انواع چاکلت ها به ویژه در نوع تخته ای، از مواد مغذی دیگری که ترکیب آن ها با شکلات طعم خوبی می دهد، استفاده می شود. از جمله ی آن ها می توان به مغزها به ویژه مغز فندق، گردو و بادام زمینی اشاره کرد. در برخی انواع دیگر از این خوراکی های خاص و خوشمزه از ترکیب کشمش، مارمالاد، مربا، عسل و مانند آن استفاده می شود. در اینجا لازم است این آگاهی به دوستداران این خوراکی داده شود که شکلات هایی که در دهان شما به راحتی آب نمی شوند و سخت هستند، به احتمال زیاد و متاسفانه دارای مقادیری موم پارافین هستند که ماده ای مضر است و به دلیل کاستن از قیمت محصول با آن ترکیب می شود. برای حفظ سلامت خود از این نوع شکلات ها استفاده ننمایید. گاهی نیز شکلات ها بر اساس شرکت سازنده شان شناخته می شوند. برند های معروفی برای تولید این محصول پر طرفدار در جهان وجود دارد که ذکر آن ها را در این مقاله ضروری نمی بینیم.از جمله انواع شکلات های پرطرفدار که به عنوان شکلات صبحانه نیز معروف است میتوان به نوتلا اشاره کرد. برای خرید و قیمت نوتلا کلیک کنید.

 

شکلات در ایران

 

صنعت شکلات سازی در ایران عمر چندان طولانی ندارد. نخستین بار کارخانه ای برای تولید شکلات در تبریز و در سال 1324 شمسی شکل گرفت. آنان در ابتدا تنها به تولید تافی و آبنبات به عنوان خوراکی های بچگانه پرداختند و به مرور این تولیدات گسترش یافت. اما در حال حاضر آماری در حدود هزار واحد صنعتی در عرصه ی تولید شکلات و آبنبات سایر خوراکی های شیرین فعالیت می کنند و هر ساله چندین میلیون تن محصول تولید می نمایند. صادرات ایران در این زمینه از دهه ی هشتاد به شکل چشم گیری رونق یافته است. شما در فروشگاه هانی استار میتوانید انواع شکلات های ایرانی و خارجی را آنلاین خریداری و درب منزل تحویل بگیرید.   

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 5
  • بازدید ماه : 45
  • بازدید سال : 102
  • بازدید کلی : 570